Sunday, February 13, 2011

AKU X MAHU JADI CANTIK! (cehh propa je kan)

Semua perempuan nak jadi cantik tpi bgi aku alhamdullilah la aku sederhana sahaja.
Nak tahu kenape?

Situasi di kafe kolej yang tercinta , untuk mengambil lauk sayur kacang botol yang bila dikunyah akan mengeluar bunyi kruk2. Situasi ini berlaku selepas aku amik ikan keli yang sememangnya makanan sejiwa dengan aku. Malangnya , untuk mengambil sayur kacang botol tuh ada seorang budak perempuan yang cantik menghalang laluan aku untuk mengambil kacang botol. kejadian pun bermula...

budak selebet: tumpang lalu! kite nak amik sayur.(aku pun meminta laluan dengan mood ceria kanak-kanak aku mcm biase)

budak cntik : memandang ke arah aku dan tepat menjeling ke mata aku dan terus beredar dari kafe.

pada waktu itu , hati aku rase panas je aku pun dengan selambenya bercakap kuat biar budak yang cntik tpi kurang ajar tuh dgr.

budak selebet: mintak lalu je kot! bukan mintak ape pun!


walapun aku x tahu sama ada die dgr ataupun tidak ,tpi asalkan hati aku puas untuk mengajar perempuan yang cantik dan sememangnya tahu dirinya cantik . Di sebabkan dia tahu dirinya cantik , orang banyak memandang dirinya , kerana itulah mereka jadi lebih bongkak apabila berjalan di muka bumi ini. Aku macam x paham kenape sampai nak menjeling , sedangkan kita semua sama sahaja , masih lagi pelajar .Sama-sama duduk di kolej yang smpit , makan di kafe , berak di tandas kolej yg hancem , mandi di shower yg berlumut tuh. Semua sama jer , adat sebagai seorang pelajar. Tapi kenape ada lagi mentaliti perempuan sebegini. Ingatlah satu bende , kecantikan , kesihatan , harta , kekayaan , kepandaian , semua ini adalah bende sementara dan ianya bukanlah milik kita , kita hanya dipinjamkan oleh Allah s.w.t.

(ok skrg mood ckp perak tuh dtg) Jadi jgnle..kite ni nak bongkak sangat awok tuh bukan lawo mane pun ..nak kate mcm lisa surihani , jauh berbatu -batu lagi awok ngn die, nak kate dengan adibah noor , lagi la jauhnye , awok kene makan byk2 bru leh jadi cntik mcm die tau. Ya rabbi teme ni x tahu le mcm mane nak bgi awok sedar.. Jadi teme ni tulis blog jela ..bgi semua orang cntik yang tahu die cntik peringatan "jgn la nak bongkak sgt ye. " Tetibe accident , baru tahu muka cantik itu x de nilai nya bila nilai kebaikan lebih orang pandang.



p/s: wardina lagi lawa kan?

2 comments:

  1. "Di sebabkan dia tahu dirinya cantik , orang banyak memandang dirinya , kerana itulah mereka jadi lebih bongkak apabila berjalan di muka bumi ini.." --> ayat ni mmg best!

    ReplyDelete
  2. tq wani ... sbb geram sgt dgn org jenis yang mcm ni sombong tu la lepas geram dlm blog tuh. btw wanie i follow u already

    ReplyDelete