Wednesday, February 9, 2011

norma hidup aku yg bosan

aku pelik dgn manusia ni , bila kita baik sgt sgt , mcm mcm yg jadi. ada yg pijak pale ade yg ambik kesempatan. entah bila la org nk terima keikhlasan berkawan ni. aku pelik , prihatin yang aku tawarkan , tapi tikam belakang yg aku dapat. entah bila manusia ni nak sedar bahawa hidup ini adalah bedasarkan hukum karma . setiap bende yang diorg lakukan , akan pasti dapat balasan. yang pasti bukan la balasan dari aku sbb aku bukanlah pendendam orangnya. aku mmg lemah , sampai bila aku nak terus maacam ni. bila dah kene , perkara yyang boleh aku lakukan melarikan diri.itu saja yg mampu aku lakukan. nak caci ? maki? marah? orang mmg x la aku buat. yang aku tahu aku masih lagi lemah dalam prinsip hidup aku.. terutama berkawan. kawan kawan ? napelah kau x pernah mengambil kebaikan aku dan membalasnya dengan keceriaan hati. yang cuma aku dapat adalah kecelaruan hati.

No comments:

Post a Comment